Auto Kar en NieuweStroom
Een energieke relatie om in stand te houden
Energie is zoals Niek het omschrijft een product zonder emotie. Maar de relatie met de energieleverancier vindt hij desalniettemin belangrijk.
Auto Kar is één van de eerste BOVAG-leden die gebruik is gaan maken van het aanbod van energieleverancier NieuweStroom: een energiecontract gebaseerd op dynamische (beurs)prijzen. Voor stroom wisselen deze beursprijzen per uur, voor gas per dag. Het verbruik van de klant wordt rechtstreeks aan deze prijzen gekoppeld.
“We zijn een vrij traditioneel bedrijf. Het was destijds niet makkelijk om iets nieuws te proberen op het vlak van een energiecontract. Ik geloofde echter gauw in het nieuwe concept en aanbod wat ik van NieuweStroom kreeg. De prijs en zekerheid vind ik belangrijk. En ik ben ervan overtuigd dat dit bij NieuweStroom goed zit. Ik heb voor mijn keuze grafieken van de beurzen ingezien. Die zijn namelijk gewoon openbaar. Zo kon ik het verschil in kosten zien over een langere periode: een vergelijking van de vaste tarieven bij de reguliere leveranciers met het aanbod bij NieuweStroom. En daaruit bleek dat je op de langere termijn goedkoper uit bent bij NieuweStroom. Een energiecontract vastzetten levert in mijn ogen geen enkel voordeel op.
En aangezien ik waarde hecht aan de lange termijnrelatie en de ervaring positief is geweest, zijn we nog altijd klant.”
Elektrificatie
Energie steken in de toekomst en niet stil zitten. Dat is volgens de eigenaar van de Vakgarage nodig. Er is immers sprake van een verandering in de mobiliteitsbranche. Vanaf 2030 zullen elektrische auto’s de overhand gaan nemen. “We hebben besloten om – zonder te forceren - mee te gaan in de elektrificatie. Zo zetten we nu al elektrische auto’s in, hebben we gespecialiseerd personeel in dienst en hebben we een openbare laadpaal aan het pand, waar veelvuldig gebruik van wordt gemaakt. We zijn gevestigd in een relatief oude wijk waar mensen geen laadpaal op de eigen oprit kunnen plaatsen. We zien zodoende geregeld de laadpaal gebruikt worden door willekeurige bewoners.”
De laadpalen zouden in de toekomst in combinatie met de dynamische prijzen van NieuweStroom nóg aantrekkelijker kunnen worden. “We zouden actief kunnen gaan sturen. Wanneer we zien dat de energietarieven tussen specifieke uren het goedkoopst zijn, dan kunnen we bijvoorbeeld via berichten op social media onze klanten tippen om dan hun auto bij ons aan de lader te hangen.”
Transparante communicatie
Inzicht bieden aan je klanten en transparant zijn. Niek ziet paralellen tussen zijn eigen bedrijf en zijn eigen energieleverancier: “Via mijn persoonlijke energieadviseur Mark heb ik een prettig contact. Uiteraard in het begin, voor en net na het afsluiten van het contract. De communicatie met NieuweStroom is open, zonder te veel poeha. Het wordt niet anders voorgesteld dan het in werkelijkheid is en als ik hulp nodig heb, zijn ze er snel bij om me te helpen. Zoals het hoort bij een leverancier. Daarnaast hou ik er niet van om week in, week uit door leveranciers gebeld te worden. Meestal gebeurt dat met het doel om weer een contract af te sluiten. Dat heb ik bij NieuweStroom gelukkig niet. Ik kan m’n contract opzeggen wanneer ik wil. Die vrijheid is ook heel prettig. Net als NieuweStroom doen wij niet aan rode lopers of overdadige exposure. Het (transparante) contact met onze klanten: daar is alles op ingericht.”